Престанете да броите калории – 3 клучни нешта од кои зависи слабеењето


Со години важи правилото за отстранување на масните наслаги: ако го намалите бројот на калории во вашата исхрана (односно строго ги броите), ќе изгубите тежина. Научниците од Харвард објаснуваат зошто ова не функционира.

Специјалист за дебелина и доцент по медицина и педијатрија на Медицинскиот факултет Харвард, Фатима Коди Стенфорд истакнува: „Отфрлете го концептот на броење калории“

„Оваа идеја за губење тежина бидејќи калориите што ги внесувате не само што е застарена, туку и беше погрешна“, вели д -р Фатима Коди Стенфорд, специјалист за дебелина и доцент по медицина и педијатрија на Медицинскиот факултет Харвард. Начинот на кој вашето тело согорува калории зависи од голем број фактори, вклучувајќи го и видот на храната што ја јадете, метаболизмот на вашето тело, па дури и видот на микроорганизми што живеат во цревата. Ова значи дека две лица можат да внесуваат исти калории, но ефектот врз тежината може да биде сосема спротивен.

Според експертите од Харвард, постојат 3 главни фактори кои влијаат на тоа како телото ги обработува и троши калориите:

1. Цревен микробиом – Во цревата живеат трилион организми, а доминантните типови можат да влијаат на количината на калории што ја внесувате. „Ако ја земете цревната микробиота од слаби луѓе и ги преместите оние кои се со прекумерна тежина или се дебели, тежината може да се промени“, вели д -р Стенфорд. Тоа е затоа што некои типови на микроорганизми во цревата се распаѓаат и трошат повеќе калории од одредена храна отколку другите видови на организми.

2. Метаболизам – Начинот на кој функционира метаболизмот може да зависи од генетиката, однесувањето, исхраната и многу надворешни фактори. Многу луѓе кои имаат забавен метаболизам, и како што однапред укажува докторот, „програмата за пропишана тежина“, дури и по губење на тежината, повторно добиваат помала тежина од другите. Затоа, броењето калории не може да се примени за секого со цел губење на тежината.

3. Исхрана – Изборот на храна, исто така, може да влијае на количината на потрошени калории, не само поради нивната содржина во храната, туку и поради количината што се јаде. Студија од 2019 година објавена во списанието Cell Metabolism покажа дека преработената храна го снабдува телото со повеќе калории во споредба со непреработената храна. Во студијата, 20 луѓе (10 мажи и 10 жени) беа поделени во две групи. На сите им беше понудена храна со иста количина калории и иста количина шеќер, сол, маснотии, влакна и микронутриенти. Но, имаше една клучна разлика: на едната група и беше дадена необработена храна, а на другата обработена храна. По две недели, групите ги сменија намирниците. „Луѓето кои јадеа преработена храна се здебелија“, вели д -р Стенфорд. Секоја група примала храна со иста количина калории и била советувана да јаде колку што сака. Кога учесниците јаделе преработена храна, тие во просек трошеле 500 калории повеќе дневно. Внесот на калории за истите овие луѓе се намали кога се префрлија на необработена храна.

Заклучокот е, како што наведува докторот – „Мозокот сака здрава храна во својата природна форма“.

Ако броењето калории не може да ни помогне да изгубиме тежина, тогаш што е клучот за губење вишок килограми. Научниците од Харвард го истакнуваат следново:

Фокусирајте се на квалитетот на исхраната – Кога планирате оброци, обидете се да го намалите внесот на преработена храна што може да предизвика вашето тело да троши повеќе калории. Наместо тоа, изберете свежа, необработена храна, вклучувајќи посно месо, цели зрна и многу овошје и зеленчук во нивната природна форма.

Вежбајте редовно – Имајте умерена физичка активност најмалку два часа неделно. Умерен интензитет не е одење во парк, туку малку повеќе напор, како што е искачување на рид, лесно трчање или возење велосипед.

Спијте редовно и добро – Лошиот квалитет на спиењето може да доведе до зголемување на телесната тежина, како и зголемен апетит. Вашето тело сака да спие ноќе и да остане будно преку ден. Спијте 8 часа во текот на ноќта и ќе изгубите тежина многу полесно.

Намалете го нивото на стрес – Стресот може да доведе до зголемување на телесната тежина. Контролирањето на стресот може да ви помогне да изгубите вишок килограми.

Извор: srekja.mk

Previous Прекумерно размислувате? – Што да направите кога си создавате непотребни грижи
Next Направете вкусно и здраво смути од капини за 4 минути! (РЕЦЕПТ)

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *